Із простаків у світові лідери. Історія одного Volkswagen
Всі ми знаємо автобудівну фірму Volkswagen? Хто не знає, я її головним зображенням поставив. Подивилися? Чудово, а чи знаєте ви, що якби не Гітлер такого автомобіля в нас би не було?
Як ви вже зрозуміли, сьогодні Рекорд FM пропонує вам прослідкувати історію однієї із найбільш популярних автобудівних компаній сучасності.
Про компанію
Німецька автобудівна фірма Volkswagen, що в перекладі звучить як "народний автомобіль" виникла в 1930-х роках ХХ ст. у місті Вольсбург. Головним конструктором нового автомобіля виступив знаменитий Фердинанд Порше (засновник компанії Porsche AG).
Про Гітлера
Ідея створення такого автомобіля належить Адольфу Гітлеру. Зокрема вважається, що в 1924 році під час перебування в ув'язненні він розробляв план вирішення проблеми безробіття за рахунок появи нових робочих місць при будівництві автодоріг та виробництві автомобілів.
Як відомо, крім прагнення завоювати світ, Гітлер був єдиним політиком в історії, який виконав всі політичні обіцянки, а тому коли в 1933 році він прийшов до влади, то одразу підняв питання будівництва доріг.
Вже 1934 року Фердинанд Порше отримує замовлення від фюррера про розробку за 10 місяців автомобіля для народу (Volks-Wagen), який був би якісним та доступним. А для того, що добавити політичний підтекст, його мали розробити на новому заводі, що символізувало б нову Німеччину.
Про Жука
Вже в 1935 році був завершений "Жук", - як його називають у народі. Його перша офіційна назва звучить "KDF Wagen"(Volkswagen Type 1, англ. Beetle), що переводиться приблизно так: "Сильна машина для свого задоволення".
Цікаво, що у першого "Жука" не було радіатора, а був двигун з повітряним охолоджувачем, непотребуючим води.
Також додамо, що сам Порше був проти такої назви, проте її запропонував Гітлер, а тому великого та й взагалі будь-якого вибору в нього не було.
Легенда "Жука"
Наразі існують дві легенди чому в народі машину охрестили "жуком". Перша свідчить про те, що ідею подав сам Гітлер, який ніби сказав фразу: "Він повинен виглядати як жук, візьміть у природи кращі форми". За іншою, більш простою, автомобіль охрестили самі журналісти через зрозумілу схожість.
Вплив війни
26 травня 1938 у місті Вольфсбурзі розпочалося будівництво найбільшого європейського автозаводу Volkswagen. Але війна, що насувалася, перешкодила налагодити випуск цього автомобіля. Їх було виготовлено всього дюжину.
Під час Другої світової війни будівництво заводу Volkswagen було припинено, а недобудований завод перепрофільовано на виробництво військової продукції. Пізніше він був майже зруйнований авіацією.
Післявоєнний період
Другий подих заводу надав англійський уряд, якому той дістався після війни. Так, вже 1945 року, вони замовляють у компанії Volkswagen 20000 автомобілів, а вже через 27 років "Volkswagen Beetle" стає найбільш тиражованим автомобілем у світі. До слова, компанія Volkswagen тримає цю марку й дотепер, включаючи в себе ще три відомі компанії (Audi, Seat, Skoda).
Варто додати, що шлях компанії не був легким. Так, наприклад, після того як автозавод дістався англійцям, виробники не хотіли продовжувати виробництво автомобілів посилаючись на непристосовуваність до тогочасних доріг.
Важко йшов продаж автомобілів і в США, зокрема, сам автомобіль там появився в 1949 році, за перший рік було продано всього два автомобілі.
Проте після цього продажі пішли різко вгору і вже вкінці 1960 років налічували сотні тисяч.